თემატურები
თემატური გეგმა
1. maswavleblis saqontaqto informacia:
-------------------------------------------------------------------
2. saswavlo sagnis saxelwodeba:
საქართველოს
და მსოფლიო ისტორია
3. სასწავლო კლასი, საფეხური:
XIIკლასი - საშუალო საფეხური
4. სასწავლო საგნის ხანრძლივობა და საათების რაოდენობა:
ორი სემესტრი. კვირაში--საათი. პირველსემესტრში -- saaთi. მეორე საათი. სულ - საათი.
5. სასწავლოკურსისზოგადიაღწერა:
საზოგადოებრივი მეცნიერებების საგნობრივ ჯგუფში გაერთიანებულულ მომიჯნავე საგნებს (ისტორია, გეოგრაფია, სამოქალაქო განათლება, სამოქალაქო თავდაცვა და უსაფრთხოება) საქართველოს ზოგადი განათლების სისტემაში საკვანძო ადგილი უკავიათ. ისინი ხელს უწყობს ინფორმირებული, აქტიური დაპასუხისმგებლობის გრძნობის მქონე მოქალაქის აღზრდას, აწვდის მოსწავლეს ინფორმაციას მშობლიური გარემოს შესახებ, განაპირობებს მის პატრიოტ
და ჰუმანურ ადამიანად ჩამოყალიბებას. ამასთან, აღნიშნული საგნების სწავლებას გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს მოსწავლისათვის სამოქალაქო კომპეტენციების შემუშავებისა და საზოგადოებაში სამოქალაქო კულტურის დამკვიდრებისათვის.
I, II, III და IV კლასებში საქართველოს ისტორიის, გეოგრაფიისა და სამოქალაქო განათლების ელემენტები შედის სხვა სასწავლო საგნებში (ქართული ენა და ლიტერატურა, ბუნებისმეტყველება, ესთეტიკური და შრომითი აღზრდა, მათემატიკა).
V კლასიდან მოსწავლეები იწყებენ: ისტორიის საკითხების შესწავლას, გეოგრაფიის საფუძვლებისა და ძირითადი მეთოდების დაუფლებას - სხვადასხვა ისტორიული ინფორმაციის ასახვის გრაფიკული საშუალებების (რუკა, გლობუსი, ცხრილი, დიაგრამა, გრაფიკი, ფოტო, სქემატურინახატიდასხვა) გამოყენებას, ეცნობა სამოქალაქო საზოგადოებისათვის დამახასიათებელ ძირითად პრინციპებს.
კურსში არ არის გამოყენებული დროის ხაზი, წინა პლანზე წამოწეულია საქართველოს კუთხეების გარემოსთან და ეთნოგრაფიულ თავისებურებებთან დაკავშირებული საკითხეები.
6. სასწავლო საგნის სტატუსი მოცემულკლასში:
ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული ძირითადი საგანი.
7. სასწავლო საგნის მიზანი:
·
შესძინოს მოსწავლესცოდნა ისტორიის მეცნიერების საფუძვლებში.
·
დაეხმაროს მას სამყაროს ერთ მთლიანობად აღქმაში და მიმდინარე
პროცესებში საქართველოს ადგილის განსაზღვრაში.
·
ხელი შეუწყოს მოსწავლის პატრიოტ და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებას.
·
ხელი შეუწყოს მის თავისუფალ პიროვნებად და საზოგადოების სრულფასოვან წევრად ჩამოყალიბებას.
·
დაეხმაროს მოსწავლეს ჰუმანური მსოფლმხედველობის ჩამოყალიბებაში.
·
8. სასწავლო საგნის ამოცანები:
ცნებების შესწავლა
1.
ისტორია - საგანი და მიზანი, წყაროები, ინტერპრეტაცია, უწყვეტობა
და ცვლილება;
2.
გეოგრაფია
–რუკა, ტერიტორია,საზღვრები,
ადმინისტრაციული დაყოფა, მხარე,რეგიონი, ბუნებრივიგარემო,რელიეფი, ჰიდროგრაფია, კლიმატი,
ფლორა, ფაუნა, ბუნებრივი რესურსები,
მოსახლეობა, დასახლებები, ეკონომიკის დარგები, კავშირი
ბუნებასა და ადამიანს შორის, გარემოს დაცვა;
3.
დრო-ქრონოლოგია, წარსული, აწმყო, მომავალი, კალენდარი, დროისერთეულები, ადრე/გვიან, ისტორიულიეპოქა/პერიოდი; (დროის სკალა VI კლასში შემოდის. V კლასში ისტორიული მოვლენების დროითი მიკუთვნებისათვის
გამოიყენება მოვლენის დაშორება დღევანდელობიდან).
4.
სივრცე-ბუნებრივი გარემო, ადგილი, ტერიტორია, ბუნებრივი და ანთროპოგენული
ლანდშაფტი - დასახლების ტიპები და ფუნქციები;
5. ეკონომიკა
- სასოფლო და საქალაქო მეურნეობა, ვაჭრობა, ფულადი ურთიერთობები და კომუნიკაციები: გზები, ტრანსპორტი: სახმელეთო, სამდინარო, საზღვაო, საჰაერო; მობილური,
ფოსტა, ელ-ფოსტა;
6. მეცნიერება - განათლება, აღმოჩენა, გამოგონება, პროფესია, დაკვირვება, კვლევა,
დასაბუთება, მეცნიერული აზრის განვითარება;
7.
კულტურა -არქიტექტურა, დამწერლობა, სამოსი,
საკვები, ჰიგიენა, ტრადიცია,
წეს-ჩვეულება, ადათი, ფოლკლორი, მეცნიერება;
8.
რელიგია - რიტუალი, მითოსი, ღვთისმსახურება, რწმენა;
9.
ერი - პიროვნება, ოჯახი, წინაპრები, საზოგადოება/ფენები
და მისი წევრები, ქცევის ნორმები,
წესები, მოსახლეობა - შობადობა/მოკვდავობა,
ბუნებრივი
მატება, უმრავლესობა/უმცირესობა,
სქესობრივ-ასაკობრივი
სტრუქტურა;
10.
სახელმწიფო-მოქალაქე, მმართველობა და მისი
ფორმები, პოლიტიკა, კანონი, უსაფრთხოება, კონფლიქტი და თანამშრომლობა,წესრიგი, სამართალი, სიმბოლიკა.
წყაროებსა
და/ან თვალსაჩინოებებთან მუშაობა - ინფორმაციის მოძიება/ათვისება/გადმოცემის
სხვადასხვა საშუალებების გამოყენება.
·
წყაროებთან და თვალსაჩინოებებთან (სახელმძღვანელოებში
არსებული სხვადასხვა სახის წყაროები, მასწავლებლის მიერ თემის შესაბამისად მომზადებული,
მოსწავლის მიერ შექმნილი და შეგროვებული მასალა, დოკუმენტური თუ მხატვრული ფილმი; საოჯახო
ფოტო ალბომები, დოკუმენტები, მიმოწერა, ძველი ნივთები (მაგ. სამუშაო იარაღი, თუ ძველი
ტელეფონის აპარატი) მუშაობა საკლასო ოთახში,
მუზეუმში, სკოლის
ეზოში;
შინაარსის გამოტანა, საკვანძო საკითხების გამოცალკევება პარალელების მოძიებისა და დასკვნების გამოტანისთვის (კითხვის საბაზისო უნარები);
·
ტექსტის, ფოტოსურათის, ნივთის „წაკითხვა“(ინფორმაციის მოძიება).
შედარება/კლასიფიცირებაზე მუშაობა
·
ცხრილის ან ბარათების საშუალებით
ბეჭდვის, კომპიუტერის ან სხვა თანამედროვე
ელექტრონული საკომუნიკაციო საშუალებების გამოგონებების შედეგების დაჯგუფება;
·
ცხრილში რუკის დახმარებით საქართველოს
მხარეების მიხედვით ქალაქების დაჯგუფება;
·
სახელმწიფომმართველობის სხვადასხვა ფორმის შედარება
და მათგან მისაღების შერჩევა;
·
სხვადასხვა დასახლების
ფუნქციონირებისთვის აუცილებელ პირობების დასახელება და მათ მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
·
ინფორმაციის ვიზუალურად (გრაფიკი, ცხრილი, ნახატი) გამოხატვის
უნარის საფუძვლის ჩაყრა.
სიმულაცია
·
მასწავლებლის დახმარებით, თანაკლასელებთან ერთად,საკლასო სპექტაკლის დადგმა გამორჩეულ სახელმწიფო მოღვაწეზე; სპექტაკლში გადმოცემული ისტორიული ფაქტების შესახებ მსჯელობა.
·
კონკრეტული რესურსის არარაციონალურად
გამოყენების სიმულაციურ თამაშებში მონაწილეობა.
·
როლური თამაშებისას სხვადასხვა სიტუაციის გათამაშება,
სხვადასხვა დაინტერესებული მხარეების ან პიროვნებების პერსპექტივიდან მოვლენის, პროცესის ან ცნების აღწერა.
მსჯელობა/გააზრება
·
მმართველობაში მონაწილე ისტორიულ პირთა მიერ გატარებული
სახელმწიფო ღონისძიებების ჩამოთვლა და დახასიათება, მათი შედეგების განსაზღვრა;
·
უძველესი დროიდან დღემდე ყველაზე მნიშვნელოვანი ოთხი (ან ხუთი) ქართველი პოლიტიკური მოღვაწის აღნიშვნა დროის სკალაზე და მათი დახასიათება;ომების ჩამოთვლა
( თავდაცვითი, დამპყრობლური), მისი შედეგების
დახასიათება;
·
მსჯელობს გადამწყვეტი ბრძოლების, გამოჩენილი მეფეებისა და სხვა ცნობილ ისტორიულ პირთა მოღვაწეობის
შესახებ მსჯელობა.
თანაგრძნობა და გათავისება
გასათავისებელი
სავარჯიშოებით ყოველდღიური ყოფის, წეს-ჩვეულებების აღწერა, მათი საშუალებით წარსულში
მცხოვრები ადამიანების მოტივაციების, სურვილების, ოცნებების გაზიარება და შეგრძნება.
სხვა ეპოქის ადამიანების ცხოვრების განცდა
და მათი თვალით ცხოვრების დანახვა.
მოსწავლეთა
სათანადო ორგანიზება
ჯგუფურიმუშაობისას დასახული
ამოცანების ერთობლივად გადაწყვეტა, განსხვავებული როლების მორგება: სხვადასხვა დროს
წარმდგენისა და პრეზენტატორის როლის შესრულება.
ღირებულებების ჩამოყალიბება
ადამიანი და საზოგადოება
პირად გამოცდილებით, ოჯახისა თუ
მშობლიური მხარის მაგალითების განხილვითადამიანის ღირსების, თავისუფლებისა და თანასწორობის
პატივისცემის განვითარება. ამ ღირებულებებზე დაყრდნობით ეთიკური და პასუხისმგებელი ქცევის ჩამოყალიბება.
კლასგარეშე
მუშაობა
ასაკობრივი ჯგუფისა და საგნის სფეციფიკიდან
გამომდინარე, უშუალო სოციალურ და ბუნებრივ
გარემოსთან (ოჯახი, უბანი, ქუჩა, სკოლა,
თემი) დაკავშირებული კლასგარეშე მუშაობის დაგეგმვა: დაკვირებების წარმოება
არქიტექტურაზე, საჭირო ინფორმაციის
მოძიება ინტერვიუს სახით, ლოკალური ისტორიების შეგროვება გვარის გენეალოგიაზე, თუ
ქუჩის, სოფლის, ქალაქის შესახებ და ა.შ.
9.
სასწავლო საგნის აუცილებელი საბაზისო კომპენტეციები:
მოსწავლეს
შეუძლია:
·
მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა;
·
რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთგავლენის ანალიზი.
·
სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი;
·
მმართველობითი
სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობისანალიზი;
·
საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო.
·
სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართებებისკვლევა.
·
ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ
კულტურაზერელიგიის გავლენისანალიზი;
·
სხვადასხვა
კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
10. სასწავლო კურსის ორგანიზაცია:
საკლასო
მენეჯმენტის ხერხები:
1. ინდივიდუალური;
2. წყვილები;
3.
ტრიადები;
4.
ჯგუფები;
5.
მთელი კლასი.
მეცადინეობის
ფორმები:
1. სემინარული;
2. ლექციური;
3. გაკვეთილი პროექტი;
4. კოლოქვიუმი.
სწავლების
მეთოდი:
1. ევრისტული;
2. კონკრეტული დავალებების დასწავლა;
3. სასწავლო კვლევითი საქმიანობა (ახალი ცოდნის ძიება,
შეძენა, ახალი გამოცდილების უნარ-ჩვევების შეძენა);
4. ინტერაქტიული სწავლება;
5. ტექნიკური სწავლება (მოიცავს სასწავლო პროცესის
კონსტრუირებას);
6. სწავლება დიდაქტიკური თამაშებით;
7. სწავლება დისკუსიით.
11.
სასწავლო კურსის
შეფასება:
შეფასების ტიპები:
1.მიმდინარე შეფასებები: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი;
2.შემაჯამებელი შეფასება: განმავითარებელი და განმსაზღვრელი.
განმავითარებელი შეფასება ხორციელდება ათბალიანი სისტემით და გამოსახულია ქულების
სახით.
აკადემიური შეფასების კომპონენტები:
საშინაო დავალებები;
საკლასო დავალებები;
შემაჯამებელი დავალებები.
1.საკლასო სამუშაო
ფასდება შემდეგი ცოდნა
და უნარები:
• პრობლემის გააზრება
• კომუნიკაცია
• სწავლა
• თანამშრომლობა
• საზოგადოებრივ ცხოვრებაში
აქტიური მონაწილეობა
• შემოქმედებითობა
• დროის ისტორიული გაგება
• გარემოზე პასუხისმგებლობა
და ზრუნვა
• ისტორიული კვლევა
• გეოგრაფიული კვლევა
• სივრცეში ორიენტირება
• ისტორიული ეპოქის განცდა
• თვალსაჩინოებების გამოყენება
და შექმნა
უნარები ფასდება შემდეგი
აქტივობებით:
• თემასთან დაკავშირებით დასმული
კითხვებით
• დასმულ კითხვაზე გაცემული
პასუხით
• განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული
მსჯელობითა და ანალიზით
• განხილული მოვლენებისა და
პროცესებისადმი საკუთარი დამოკიდებულების გამოხატვით
• დასმული პრობლემის გადაჭრის
გზის შეთავაზებით
• ჯგუფურ მუშაობაში შეტანილი
წვლილით
• დისკუსიაში მონაწილეობის სიხშირით
• ახსნილი ცნებებისა და ტერმინების
განმარტებებითა თუ გამოყენებით
• მოვლენებისა და პროცესების
განხილვისას საკუთარი მოსაზრების დასაბუთებით
• თვალსაჩინოებების გამოყენებითა
და შექმნით
• პრეზენტაციით
• დროის ლიმიტის დაცვით
• დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა
და არგუმენტებით
2. საშინაო დავალება
ფასდება შემდეგი ცოდნა
და უნარები:
• პრობლემის გააზრება
• ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
• კავშირებისა და მიმართებების
დადგენა
• კომუნიკაცია
• სწავლა
• თანამშრომლობა
• პრობლემის გადაჭრა
• შემოქმედებითობა
• ისტორიული დროის გაგება
• გარემოზე პასუხისმგებლობისა
და ზრუნვა
• ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
• სივრცეში ორიენტირება
• ისტორიული ეპოქის განცდა
• თვალსაჩინოებების გამოყენება
და შექმნა
• კრიტიკული აზროვნება
უნარები ფასდება შემდეგი
აქტივობებით:
• ცნებებისა და ტერმინების განმარტებებითა
თუ გამოყენებით
• მოვლენებისა და პროცესების
განხილვისას მოსაზრებების არგუმენტირებით
• დასმულ კითხვაზე გაცემული
პასუხით
• განსახილველ საკითხთან დაკავშირებული
მსჯელობითა და ანალიზით
• დასმული პრობლემის გადაჭრის
გზის ჩამოყალიბებით
• თვალსაჩინოებების გამოყენებითა
და შექმნით
• პრეზენტაციით
• დისკუსიაში გამოთქმული მოსაზრებებითა
და არგუმენტებით
• წერითი ნამუშევრის შექმნით
3. შემაჯამებელი შეფასება
ფასდება შემდეგი უნარები:
• კრიტიკულ პირობებში (ტესტი,
საკონტროლო და სხვა) ცოდნისა და უნარ-ჩვევების გამომჟღავნება
• პრობლემის გააზრება
• ინფორმაციის მოპოვება და ორგანიზება
• კავშირებისა და მიმართებების
დადგენა
• კომუნიკაცია
• ისტორიულ-გეოგრაფიული კვლევა
• პრობლემის გადაჭრა
• შემოქმედებითობა
• სივრცეში ორიენტირება
• ისტორიული ეპოქის განცდა
• თვალსაჩინოებების გამოყენება
და შექმნა
• გარემოზე პასუხისმგებლობა
და ზრუნვა
• კრიტიკული აზროვნება
შემაჯამებელი დავალებების
ტიპები:
• საკონტროლო წერა
• ტესტირება
• კითხვა-პასუხი
• თემა/ესე
• პროექტი
• რეფერატი
• კვლევა
• პრეზენტაცია
• დისკუსია/ დებატები
• კონფერენცია
მოთხოვნები, რომლებსაც უნდა
აკმაყოფილებდეს შემაჯამებელი დავალებები
• დავალების თითოეულ ტიპს უნდა
ახლდეს თავისი შეფასების ზოგადი რუბრიკა;
• ზოგადი რუბრიკა უნდა დაზუსტდეს
კონკრეტული დავალების პირობისა და განვლილი მასალის გათვალისწინებით;
• 10 ქულა უნდა გადანაწილდეს
რუბრიკაში შემავალ კრიტერიუმებზე;
• მითითებული უნდა იყოს საგნობრივი
სტანდარტის ის შედეგები, რომელთა შეფასებასაც ემსახურება შემაჯამებელი დავალება.
შეფასების ფორმები:
• პრეზენტაციები;
• ზეპირი გამოკითხვები;
• პროექტი;
• ტესტური დავალებები;
• საკონტროლო წერა;
• წერითი სამუშაოები;
• „პორთფოლიო“;
• ურთიერთშეფასება;
• თვითშეფასება;
• შეფასების ცხრილი (რუბრიკა);
• კომენტარი;
• მასწავლებლის დაკვირება.
12. რესურსები:
მოსწავლის სახელმძღვანელო-ჩვენისაქართველო - მზიასურგულაძე, ნინო მინდაძე,ვაჟანეიძე, კობახარაძე, იზა გარსენიშვილი, ლია გარსენიშვილი (ლაშაბერაიას, თამარ გეგეშიძის,
მანანა ქურთუბაძისა და თამარ შალვაშვილის მონაწილეობით). გამომცემლობა „ლოგოს პრესი“
. 2010 წ.- პირველი გამოცემა, 2011 წ.-მეორე გამოცემა
მასწავლებლის
სახელმძღვანელო-ჩვენი საქართველო- მ.სურგულაძე, ნ. მინდაძე,
ვ. ნეიძე, კ. ხარაძე, ი.გარსენიშვილი, ლ.გარსენიშვილი(ლ.ბერაიას, თ.გეგეშიძის, მ.ქურთუბაძისა
და თ. შალვაშვილის მონაჭილეობით)გამომცემლობა „ლოგოს პრესი“ . 2010 წ.- პირველი გამოცემა,
2011 წ.-მეორე გამოცემა
დამხმარელიტერატურა:
ენციკლოპედია ”საქართველო“, ტომი I,თბილისი, 1997
საქართველოს
ისტორის ატლასი, მთავარი რედაქტორი დ. მუსხელიშვილი, თბილისი, 2003
საყმაწვილოენციკლოპდია
ტექნიკური საშუალებები:
კომპიუტერი;
პროექტორი- ეკრანით
თვალსაჩინოებები:
რუკა;
ცხრილი;
დიაგრამა;
ფოტო მასალა;
ვიდეო მასალა.
ინტერნეტ -რესურსები:
საქართველოს
ისტორია
http://ka.wikipedia.org
www.matiane.com
http://ggdavid.tripod.com/georgia/history.htm
http://www.istoria.ge
http://sisauri.tripod.com/history/history.html
კულტურული
მემკვიდრეობა
http://www.museums.ge
http://www.monument.ge
http://www.photomuseum.org
http://sisauri.tripod.com/history/monuments.htm
სახელმწიფო
http://www.parliament.ge
http://www.president.gov.ge
http://www.constcourt.gov.ge
http://www.cec.gov.ge
http://www.ombudsman.ge
http://abkhazia.gov.ge
http://www.adjara.gov.ge
გენიალოგია
http://www.angelfire.com/ga/Georgian/kings.html
http://www.geogen.ge
რელიგია
http://www.tveni.ge
http://www.patriarchate.ge
http://www.orthodox.ge
http://www.ebcgeorgia.org
http://www.muslimgeorgia.org
გარემოს დაცვა
http://www.batsara.ge
http://www.kakheti.gov.ge/
http://www.lagodekhi.org.ge
http://www.borjomi-kharagauli-np.ge
www.vashlovanipa.ge
www.knp.ge
www.knr.ge
www.gpadc.org
www.iucn.org
www.gccw.org
www.nacres.org
www.cenn.ge
www.aarhus.dsl.ge
ადამიანური
რესურსები:
ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი-
ხელოვნების მასწავლებელი-
ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ)
მაწავლებელი-
13. მისაღწევი შედეგები (უნარები):
ზოგადსაგნობრივი:
· ინფორმაციის
მოპოვება და ორგანიზება;
· კვლევა;
· შემოქმედებითი
უნარი;
· თვალსაჩინოებების გამოყენება და შექმნა.
სპეციფიკურ საგნობრივი:
· სივრცეში ორიენტირება;
· ფაქტებისა და მოვლენების ისტორიული ინტერპრეტაცია;
·
გეოგრაფიული მოვლენების, პროცესებისა
და კანონზომიერებების გავრცელების დადგენა;
· პიროვნული და საზოგადოებრივი პრობლემების გააზრებადასხვადასხვა საკითხებს შორის კავშირების დადგენა;
· საზოგადოებრივი სიტუაციებისა და პროცესების მოდელირება.
ადაპტაციურ სასიცოცხლო
· სწავლებისა და შემეცნების უნარი;
· მოლაპარაკებისა და დიალოგის უნარი;
· თანამშრომლობისა და ჯგუფში მუშაობის უნარი;
· თვითშეფასებისა და თვითკონტროლის უნარი;
· სამოქალაქო პოზიციის შემუშავება, კრიტიკა
და დაცვა;
· ტოლერანტობა;
· პიროვნული და საზოგადოებრივი პრობლემის გადაჭრა;
· სიცოცხლისა
და ჯანმრთელობისათვის საშიში სიტუაციების შეფასება;
·
საგანგებო ვითარებებში მოქმედება.
14. სამუშაო დისციპლინა:
გაცდენების
დასაშვები რაოდენობა:
გაცდენების
დასაშვები რაოდენობა:-სასწავლო საათის ერთი მეოთხედი, ანუ სულ - საათი;
დავალიანების დასაშვები რაოდენობა:
შესასწავლი
მასალის ერთი მეათედი;
აღდგენები:
თუდავალიანება საპატიოა, მასწავლებელი ერთი
კვირის განმავლობაში უტარებს მოსწავლეს 3 მეცადინეობას. შესასწავლი მასალის ერთი მეათედი აღდგება მოსწავლე- მასწავლებლის მიერ შეთანხმებული
მეთოდისა და გრაფიკის მეშვეობით- ერთი კვირის განმავლობაში. ერთი მეათედი შეიძლება
აღდგეს ერთ დღეში ტესტური ან საკონტროლო წერით,
ან ზეპირი გამოკითხვით, ნაწილ-ნაწილ,
ერთი კვირის განმავლობაში.
საჯარიმოფორმები:
დავალიანების ვადაში არ აღდგენის შემთხვევაში მოსწავლეს ეკრძალება ერთი
კვირით სკოლის კომპიუტერებით, სპორტული დარბაზით, ბიბლიოთეკით სარგებლობა და არ იღებს
მონაწილეობას სკოლისა თუ კლასის მიერ ორგანიზებულ ღონიძიებებში.
წახალისების ფორმები:
·
სისტემატური წარმატებებისა და აქტიური თანამშრომლობისათვის
მადლობის გამოცხადება პირად საქმეში შეტანით;
·
მადლობის წერილის გაგზავნა მშობელთან;
·
სკოლის გაზეთში სტატიის გამოქვეყნება;
·
ფასიანია საჩუქრის გადაცემა;
·
პრივილიგიების მინიჭება ( მაგ. ჯგუფურ მუშაობაში ლიდერის
ფუნციის მინიჭება).
თემატური
გეგმა:XII კლასი
სტანდარტი:
გარემოდაეკონომიკა
შედეგი:
XII.1.მოსწავლეს შეუძლია
XIXდა XX საუკუნეებში მსოფლიოსა და საქართველოში მომხდარი
მნიშვნელოვანი ეკონომიკური ცვლილებების ანალიზი.
XII. 2.მოსწავლეს შეუძლია
ეკონომიკის
განვითარებისათვის
რესურსების მნიშვნელობის
ანალიზი.
სტანდარტი:
სახელმწიფომმართველობადაპოლიტიკა
შედეგი:
XII.3.მოსწავლეს შეუძლია XIX და XX საუკუნეებში მმართველობით სტრუქტურებში მომხდარი ცვლილებების
ანალიზი.
XII.4. მოსწავლეს
შეუძლია პოლიტიკური ისტორიის საკითხების
კვლევა.
მსოფლიო
ისტორიულ პროცესში საქართველოს ადგილის განსაზღვრა.
სტანდარტი:
ადამიანიდასაზოგადოება
შედეგი:
XII.5.მოსწავლეს შეუძლია XIX და XX საუკუნეებში სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
XII.6.მოსწავლეს
შეუძლია მსჯელობა საზოგადოების ცნობიერებაზე ახალი და უახლესი
ისტორიის პერიოდში ჩამოყალიბებული სოციალური სტრუქტურების გავლენის შესახებ.
სტანდარტი:
კულტურადარელიგია
შედეგი:
XII.7.მოსწავლეს
შეუძლია მსჯელობა რელიგიის მნიშვნელობაზე ანXIX და XX სს. -ში მისი მსოფლიოსა და საქართველოზე
მისი გავლენის შეფასება.
XII.8.მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთების კვლევა.
თემები:
Tema
1. msoflio axali da uaxlesi istoriis–zRurblze-11სთ
1. industriuli revolucia,
teqnikuri progresi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. evropa da amerikis
SeerTebuli Statebi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. imperializmi da kolonializmi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. ruseTis imperia XIX-XX
saukuneTa mijnaze (gakveTili I)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. ruseTis imperia XIX-XX
saukuneTa mijnaze (gakveTili II)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. saqarTvelo XX saukunis
dasawyisSi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. ekonomikis ganviTarebis
axali tendenciebi saqarTveloSi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. politikuri partiebis
daarseba saqarTveloSi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 2. I msoflio omi – 2სთ
9. pirveli msoflio omi
(gakveTili I)
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. brestis zavi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. I msoflio
omi (II gakveTili)
omis dasasruli da Sedegebi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 3. ruseTi da saqarTvelo _ 6სთ
1917-1921 ww.
12. 1917 wlis oqtomberi _
monarqiidan sabWoTa respublikamde
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. oqtombris revolucia Tu
gadatrialeba. brZola ZalauflebisaTvis
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. samoqalaqo omi ruseTSi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. revoluciisa da samoqalaqo omis
Sedegebi
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. azrebi ruseTis revoluciisa
da komunizmis Sesaxeb
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. saqarTvelos okupacia
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tema 4. evropis transformacia I msoflio omis Semdeგ- 3სთ
19. germania I msoflio omis
Semdeg. vaimaris respublika
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. avstria-ungreTisa da
osmaleTis imperiebis daSla
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. sabWoTa kavSiris Seqmna
23. brZola gansxvavebulad moazrovneebTan
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
შემაჯამებელი
გაკვეთილები:2საათი
1.საქართველოდამსოფლიო XX საუკუნის პირველ ნახევარში - ტესტური წერა;
2.საქარველო
და მსოფლიო XX საუკუნის მეორე ნახევრიდან დღემდე - ტესტური წერა.
2017-2018 სასწავლო წლის
თემატური გეგმა
კლასი: XI
საგანი: ისტორია ავტორთა ჯგუფი: ნინო კიღურაძე, გიორგი სანიკიძე,ლევან გორდეზიანი,ლალი ფირცხალავა,რევაზ გაჩეჩილაძე.
ბაკურ სულაკაურის გამომცემლობა ;
კვირეული დატვირთვა: 3 სთ
საათების რაოდენობა: I სემესტრი 44 სთ ; II სემესტრი 63 საათი ; სულ 107სთ
საგნის მასწავლებელი:
N
|
თემა და მასში შემავალი საკითხები
|
სთ-ების რაოდენობა
|
თემის ბოლოს მისაღწევი შედეგი
|
ძირითადი აქტივობები და მეთოდები
|
რესურსები
|
შეფასების სისტემა
|
შენიშვნა
|
I თავი:
უძველესი ადამიანი პირველყოფილი საზოგადოება.
თეორიები ადამიანის წარმოშობის შესახებ
(კრეაციული და თეორიული)
უძველესი ადამიანი( განვითარების ანთროპოლოგიური საფეხურები, დმანისის აღმოჩენები და მათი მნიშვნელობა)
სოციალური სტრუქტურები: გვარი,თემი,პირველყოფილი რელიგია და ხელოვნება.,,სოციალურ-ეკონომიკური,, სისტემა.
პირველყოფილი საზოგადოების განვითარების ეტაპები მსოფლიოსა და საქართველოში.
|
4სთ
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს
შეუძლია სოციალური
სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
|
ჩამოთვლის სოციალურ სტრუქტურებს.
ცხრილის საშუალებით წარმოადგენს პირველყოფილი საზოგადოების განვითარების ეტაპებს და
თითოეული მათგანის
მახასიათებელს.
მსჯელობა, თუ რა
გავლენას ახდენს
ბუნებრივი და
ანთროპოგენული ცვლილებები ეკონომიკურ განვითარებაზე.
ტექსტის კითხვა 3,2,1, და
კ.ნ.ს. მეთოდების
გამოყენებით.
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
||
I I თავი
ძველი მსოფლიო
სახელმწოფოს წარმოშობა. თეორიები სახელმწიფოს წარმოშობის შესახებ.
სახელმწიფოს ძირითადი მახასიათებლები
უძველესი სამდინარო ცივილიზაციები. ეგვიპტე.
უძველესი სამდინარო ცივილიზაციები. შუმერი და ბაბილონი.
ასურეთი. ხეთები. ურარტუ.
უძველესი ქართული სახელმწიფოებრივი ერთეულები ძველაღმოსავლურ ხანაში.
სახმელეთო იმპერია აქემენიანთა იმპერია
(ქრ.შ-მდე 558-330)
საზღვაო საქალაქო ცივილიზაციები. ფინიკიური ქალაქ-სახელმწიფოები და კოლონიზაცია.
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები. ბერძნული პოლისები. სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები. დიდი ბერძნული კოლონიზაცია.
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები.
ბერძენ-სპარსელთა ომები.
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები.
ათენის კავშირი-პირველი საზღვაო ,,იმპერიის,, შექმნის მცდელობა.
საზღვაო-საქალაქო ცივილიზაციები. პელოპონესის ომი.
ალექსანდრე მაკედონელის იმპერია. ელინიზმი და ელინისტური სახელმწიფოები.
ქართული სახელმწიფოები ელინიზმის ხანაში.
რომის წარმოშობა: რომაული საზოგადოება, სახელმწიფო წყობა-მეფობა და რესპუბლიკა
რომაული დაპყრობები. რესპუბლიკის დაცემა
რომი იმპერიის ეპოქაში;
რომის იმპერია და საქართველო; რომის ურთიერთობა პართიასთან და სასანიანთა ირანთან;
|
22სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს
შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთ
ზეგავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ.XI.4. მოსწავლეს
შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს
შეუძლია საქართველოსა
და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის
საკვანძო საკითხების
კვლევა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს
შეუძლია სოციალური
სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
კულტურების ურ
თიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
მსჯელობა სახელმწიფოს მახასიათებლების შესახებ;
სხვადასხვა ეპოქის სახელმწიფოების ტიპოლოგიურად დაჯგუფება-შდარება, T დიაგრამის, ვენის დიაგრამის საშუალებით.
სახელმწიფოს სოციალური ორგანიზაციის სხვადასხვა ფორმების შედარება ცხრილის საშუალებით , მსჯელობა მათ დადებით და უარყოფით მხარეებზე.
მსჯელობა ალექსანდრე მაკედონელის, რომის იმპერიების ინტერესებზე და საქართველოს პოლიტიკურ თუ ეკონომიკურ როლსა და მ,ნიშვნელობაზე კონკრეტულ ეპოქაში.
ლექციური მეთოდი;
ცხრილებისა და დიაგრამების გამოყენება;
მნიშვნელოვან ისტორიულ თარიღებზე მუშაობა;
თემატურ ისტორიულ რუკებზე მუშაობა;
წყაროების ანალიზი და მსჯელობა;
პრეზენტაცია;
თემის წერა;
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
||
მზადება შემაჯამებელი წერისათვის
შემაჯამებელი წერა
|
2სთ
|
||||||
IIIთავი
შუა საუკუნეები
რომი და ,,ბარბაროსული სამყარო,, ცვლილებები ევროპასა და ახლო აღმოსავლეთში.
დასავლეთ რომის იმპერიის დაცემა. აღმოსავლეთ რომის იმპერია-ბიზანტია.
ქრისტიანობა-მსოფლიო რელიგია. ქრისტიანობის ჩამოყალიბება და გავრცელება
ქრისტიანობის დამკვიდრება საქართველოში.მსოფლიო საეკლესიო კრებები და საქართველო.
ქართლი V საუკუნეში.
მეფე ვახტანგ გორგასალი
ბიზანტია და ირანი VI საუკუნეში
საქართველო VI საუკუნეში.
ფეოდალიზმი ევროპაში.*
პაპიზმი. ეკლესია და ძალაუფლების ლეგიტიმაცია.*
შუა საუკუნეების ევროპის ქალაქები და საქალაქო ცხოვრება.*
ფეოდალიზმი საქართველოში
განათლება და მეცნიერება. ,,უნივერსიტეტების ხანა,, ევროპაში.*
შუა საუკუნეების წოდებრივ-წარმომადგენლობითი ორგანოები*
ბრძოლა გავლენისათვის ქრისტიანულ სამყაროში. ბიზანტია VII-XII საუკუნეებში
ბრძოლა გავლენისათვის ქრისტიანულ სამყაროში შუა საუკუნეებში. ,,იმპერიის გადატანა,,
|
13სთ
2სთ
|
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ.XI.4. მოსწავლეს
შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს
შეუძლია საქართველოსა
და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის
საკვანძო საკითხების
კვლევა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს
შეუძლია სოციალური
სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
კულტურების ურ
თიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
მსჯელობა ვახტანგ
გორგასლის მოღვაწეობის შესახებ,.
მსჯელობა ქრისტიანობის როლის შესახებ
რომის და
საქართველოს პოლიტიკური და
ეკონომიკური განვითარების თვალსაზრისით.
საკლასო დისკუსია თუ რა გავლენა მოახდინა ქრისტიანობამ ქართველი ხალხის ხელოვნებასა და ყოფაზე; პარალელის
გავლება სხვა რომელიმე
ქრისტიანულ ქვეყანასთან;
მსჯელობა, თუ
როგორ იცვლებოდა
ურთიერთდამოკიდებულება საერო და სასულიერო ხელისუფლებას შორის სხვადასხვა ეპოქასა თუ
ქვეყანაში და რა
გავლენას ახდენდა
ეს ცვლილებები
ქვეყნის კულტურულ
განვითარებაზე.
ლექციური მეთოდი;
ცხრილებისა და დიაგრამების გამოყენება;
მნიშვნელოვან ისტორიულ თარიღებზე მუშაობა;
თემატურ ისტორიულ რუკებზე მუშაობა;
წყაროების ანალიზი და მსჯელობა;
პრეზენტაცია;
თემის წერა;
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
მასწავლებელმა ვარსკვლავით აღნიშნული თავები
ლექციური მეთოდის გამოყენებით მოაქციოს 2(ორ) საათში
|
|
მზადება შემაჯამებელი წერისათვის
შემაჯამებელი წერა
|
2სთ
|
||||||
IV თავი.
საქართველო და ახლო აღმოსავლეთი VII-XV საუკუნეებში.
არაბები და ისლამური სახალიფო*
სახალიფოს კულტურა და სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება.
არაბთა ბატონობა საქართველოში
საქართველოს სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება და კულტურა
VIII-IX საუკუნეებში.
ქართული სამეფო-სამთავროების გაერთიანება.
ბიზანტია-საქართველოს ურთიერთობები.
თურქ-სელჩუკთა სახელმწიფო*
თურქ-სელჩუკები და საქართველო.
დავით აღმაშენებლის რეფორმები
დიდგორის ბრძოლა
თამარ მეფის ეპოქა.
საქართველოს სოციალურ-ეკონომიკური განვითარება თამარ მეფის ეპოქაში
მზადება შემაჯამებელი წერისათვის
შემაჯამებელი წერა
ჯვაროსნული ეპოქა*
მონღოლთა დაპყრობები და მისი შედეგები*
საქართველო XIII საუკუნეში. მონღოლები საქართველოში.
ქართული სახელმწიფოს დაშლა.
კონსტანტინოპოლის დაცემა
|
23სთ
2სთ
2სთ
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს
შეუძლია მსოფლიო ისტო
რიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს
შეუძლია რესურსებისა და
ეკონომიკის ურთიერთ
ზეგავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ.XI.4. მოსწავლეს
შეუძლია მმართველობითი
სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს
შეუძლია საქართველოსა
და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის
საკვანძო საკითხების
კვლევა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს
შეუძლია სოციალური
სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა
კულტურების ურ
თიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
ზეპირი პრეზენტაციები -სახელმწიფოების გაერთიანების ან
დაშლის
განმაპირობებელ
საგარეო და საშინაო
ფაქტორების შესახებ;(არაბები,
თურქ-სელჩუკები, საქართველო, ბიზანტია)
მსჯელობა: დემეტრე მეორის
პოლიტიკური არჩევანის შესახებ
მსჯელობა დავით აღმაშენებლის, თამარის, გიორგი ბრწყინვალისმოღვაწეობის შესახებ.
მსჯელობა მონოთეისტურ რელიგიებს (ქრისტიანობა,ისლამი) შორის
არსებულ მსგავსებებისა და
განსხვავებების
შესახებ და
ცხრილის სახით
წარმოდგენა.
პროექტი: მოძიება ისეთი
ისტორიული
მაგალითების როცა ამა თუ იმ ხალხის კულტურამ პოზიტიური ან
ნეგატიური გავლენა მოახდინა
სხვა ქვეყნის
ისტორიულ-კულტურულ სინამდვილეზე
(მაგ.: არაბები და ესპანეთი,
მონღოლები და
რუსეთი) და
პრეზენტაციების მომზადება; მსჯელობა-დისკუსია;
მნიშვნელოვან ისტორიულ თარიღებზე მუშაობა;
თემატურ ისტორიულ რუკებზე მუშაობა;
წყაროების ანალიზი და მსჯელობა;
თემის წერა;
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
||
V თავი
ევროპა
და ამერიკა ახალ დროში
რენესანსი და ჰუმანიზმი. აღორძინების ევროპული ცენტრები.
ახალი სამიმოსვლო გზებისა და კონტინენტების აღმოჩენა.
კოლუმბამდელი ამერიკა
კოლონიური ეპოქის დასაწყისი
რეფორმაცია და კონტრრეფორმაცია
რელიგიური ომები*
ჰოლანდიის რევოლუცია და მისი მნიშვნელობა.
XVII საუკუნის ინგლისის რევოლუცია.
აბსოლუტიზმი*
შვიდწლიანი ომი ევროპაში
განმანათლებლობა
ამერიკის კოლონიზაცია და აშშ-ის შექმნა
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია.,,ძველი რეჟიმის,, კრიზისი და აგონია.
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია. რევოლუციის დასაწყისი.*
საფრანგეთის დიდი რევოლუცია.მონარქიის დამხობა და პირველი რესპუბლიკა.*
ინდუსტრიული რევოლუცია.
მზადება შემაჯამებელი წერისათვის
შემაჯამებელი წერა
|
22სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთზეგავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
რევოლუციის გამომწვევი მიზეზების ჩამოთვლა.
ორი
იმპერიის ეკონომიკური პოლიტიკის შედარება
პერიფერიებსა და
კოლონიებში (მაგ.,
ინგლისისა და
ესპანეთის
პოლიტიკა მათ
კოლონიებში);
მსჯელობა თუ რა იწვევს სახელმწიფო მმართველობით სტრუქტურებში ცვლილებების აუცილებლობას;
მნიშვნელოვან ისტორიულ თარიღებზე მუშაობა;
თემატურ ისტორიულ რუკებზე მუშაობა;
წყაროების ანალიზი და მსჯელობა;
თემის წერა;
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
||
V I თავი
საქართველო და მისი მეზობლები XVI-XVIII საუკუნეებში
ბრძოლა ოსმალური ექსპანსიის წინააღმდეგ ევროპასა და აღმოსავლეთში.
სეფიანთა ირანის სახელმწიფო.
რუსეთის გამოჩენა მსოფლიო ასპარეზზე და რეჩ-პოსპოლიტა.
პეტრე I-ის საგარეო პოლიტიკა და რეფორმები
საქართველო XVI საუკუნეში
აღმოსავლეთ საქართველო შაჰ აბას I-ისა და მისი მემკვიდრეების მმართველობის დროს.
საქართველო აღმოსავლეთსა და დასავლეთს შორის XVII საუკუნეში.
საქართველო XVIII საუკუნის I ნახევარში
საქართველო XVIII საუკუნის I I ნახევარში. საგარეო ორიენტაციის საკითხი.
საქართველოს ურთიერთობები რუსეთთან. გეორგიევსკის ტრაქტატი.
*
მზადება შემაჯამებელი წერისათვის
შემაჯამებელი წერა
|
16სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
2სთ
|
ისტ.XI.1. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2. მოსწავლეს შეუძლია რესურსებისა და ეკონომიკის ურთიერთზეგავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.3. მოსწავლეს შეუძლია სახელმწიფოს რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ.XI.4. მოსწავლეს შეუძლია მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებისა და დროში ცვალებადობის ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია საქართველოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების კვლევა.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია სოციალური სტრუქტურების ურთიერთმიმართების კვლევა.
ისტ.XI.7. მოსწავლეს შეუძლია ამა თუ იმ ქვეყნის მატერიალურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენის ანალიზი.
ისტ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა კულტურების ურთიერთზეგავლენის საკითხების კვლევა.
|
მსჯელობა: ერეკლე მეორის
პოლიტიკური არჩევანის შესახებ
მსჯელობა რუსეთის იმპერიის კოლონიებში ეკონომიკური პოლიტიკის შესახებ.
მნიშვნელოვან ისტორიულ თარიღებზე მუშაობა;
თემატურ ისტორიულ რუკებზე მუშაობა;
წყაროების ანალიზი და მსჯელობა;
თემის წერა;
რეფერატის მომზადება
|
სახელმძღვანელო; თემატური რუკები;
ჟურნალი ,,ისტორიანი,,
POWER POINT-ში მომზადებული პრეზენტაციები;
|
მიმდინარე განმსაზღვრელი ;
მიმდინარე განმავითარებელი;
შეფასების რუბრიკები;
|
||
გამეორება
|
2სთ
|
Комментарии
Отправить комментарий