პროექტის სახელწოდება: „პეტრას
ციხე ჩემი კუთხის მშვენება’’
პროექტის ხელმძღვანელი: აზა თხილაიშვილი
პროექტის მონაწილენი: მე-10-ა
კლასის მოსწავლეები, კლასის ხელმძღვანელი, სკოლის ადმინისტრაცია ,ადგილობრივი თვითმართველობა
,მშობლები.
პროექტის დასაწყისი: 15.03.2019 წელი
პროექტის დასასრული:
10.06.2019წელი
სსსმ მოსწავლე: არ არის
სსსმ მოსწავლე
რესურსები: პროექტორი,
კომპიუტერი, პროექტის ბროშურები, ფლიფჩარტი, მარკერები, ციფრული ფოტო-აპარატი(ტექნიკური
რესურსები), ადამიანური რესურსები, თაბახის
ფურცლები.
ზოგადი განათლების ეროვნული
მიზნები:
1.ქვეყნის ინტერესების, ტრადიციებისა
და ღირებულებების მიმართ საკუთარი პასუხისმგებლობის გააზრება;
სასკოლო განათლებამ უნდა განუვითაროს მოზარდს უნარი, სწორად განსაზღვროს
საკუთარი ქვეყნის სახელმწიფოებრივი, კულტურული , ეკონომიკური და პოლიტიკური ინტერესები
და მისცეს მას სასიკეთო გადაწყვეტილებათა მიღებისა
და აქტიური მოქმედების შესაძლებლობა;
2. ბუნებრივი გარემო პირობების შენარჩუნება და დაცვა;
მოზარდმა უნდა იცოდეს, რა ბუნებრივ გარემოში ცხოვრობს, რა ზიანი შეიძლება
მიაყენოს გარემოს ადამიანის ამათუ იმ მოქმედებამ, როგორ შეინარჩუნოს და დაიცვას ბუნებრივი
გარემო;
ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად მოსწავლემ უნდა აღიქვას კულტურული ნაგებობის მნიშვნელობა ტურიზმის განვითარებაში. ყველასთვის ნათელია, რომ დღესდღეისობით ქვეყნის ეკონომიკისა და წინსვლისათვის უდიდესი როლი და ფუნქცია უჭირავს ტურიზმის განვითარებას. პროექტის ფარგლებში ისტორიის
გამოყენების, საჭიროების დანახვა .ჩემი აზრით კულტურული მემკვიდრეობის
შენარჩუნების საკითხის მოგვარება შეიძლება მოსახლეობაში პატივისცემით კულტურული მემკვიდრეობის მიმართ. პროექტში ხელი
შეეწყობა სამოქალაქო ცნობიერების განვითარება და კულტურული მემკვიდრეობისა და საზოგადოების
წინაშე საკუთარი მოვალეობის და პასუხისმგებლობის გაცნობიერებას
პროექტის მიზანი: მოსწავლემ უნდა მოიძიოს ინფორმაცია პეტრას ციხეზე, გაეცნოს
ქართული ხელოვნების ისტორიას და გაიაზროს ქართული კულტურის მნიშვნელობა ისტორიის კონტექსტში
ქართული კულტურის მიმართ. მოსწავლემ უნდა გაიაზროს რამდენად მნიშვნელოვანია კულტურის
ძეგლების შენარჩუნება თანამედროვე მსოფლიოში და ამ პროცესში რამდენად მნიშვნელოვანია
ძეგლის დროული რესტავრაცია
არსებული მდგომარეობა: მოცემული
პროექტის აქტუალობა მდგომარეობს შემდეგში:მე-10 კლასის მოსწავლეები დაინტერესდნენ პეტრას
ციხით თუ რამდენად მნიშვნელოვანია კულტურული
მემკვიდრეობის ძეგლი ტურიზმის განვითარებაში.
განსახორციელებელი ამოცანები: პროექტის დეტალების გაცნობა მოსწავლეებისთვის,
ფუნქციების განაწილება; მასალების მოძიება პეტრას ციხეზე , მოძიებული ინფორმაციის წარდგენა
კლასში, რის შემდეგ ხდება განხილვა; მოსწავლეების ჯგუფებად დაყოფა და ფლიფჩარტების
დამზადება, სლაიდ შოუს გაკეთება მოძიებული ფოტო მასალის დახმარებით ,მოსწავლე ადგენს
ძეგლის შექმნის პერიოდს და ისტორიას, დაზიანების მიზეზებსა და ხარისხს, მოსწავლეები
გაიაზრებენ ძეგლის ისტორიულ და მხატვრულ ღირებულებებს .აკეთებენ ლაშქრობას პეტრას ციხეზე
ციხის დასუფთავების მიზნით.
შედეგები: პროექტში მონაწილე მოსწავლეები
გაეცნენ პეტრას ციხეს როგორც ქართული ხუროთმოძღვრების ძეგლის ისტორიას ,ქართული ხელოვნების
მიმართ გაუჩნდათ ინტერესი ,გაიაზრეს თუ რამდენად დიდი კულტურის შვილები არიან და რომ
მემკვიდრეობას გაფრ
თხილება და პატრონობა სჭირდება
თხილება და პატრონობა სჭირდება
ხელისშემშლელი ფაქტორები: უამინდობის
გამო სხვა ალტერნატიული დღის შერჩევა
პროექტის მიმდინარეობის აღწერა: მოსწავლეები გაიაზრებენ ძეგლის მხატვრულ
ირებულებას ,მოძიებულ მასალას ამუშავებს აკეთებენ
ფლიფჩარტებს და სლაიდ შოუებს პროექტის ფარგლებში დაგეგმილ გაკვეთილებზე მოხდება
დავალებების პრეზენტაცია და იგეგმება ლაშქრობა პეტრას ციხეზე დასუფთავების მიზნით
ბიუჯეტი: ადამიანური რესურსი
- მშობელი
პროექტის მონიტორინგი/ შეფასება
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
|
ვის მიერ
|
როდის
|
რა კრიტერიუმებით
|
პირველი შუალედური მონიტორინგი
|
|
|
პროექტის შინაარსობრივი მხარე: რა და როგორ გადავწყვიტეთ?
|
მეორე შუალედური მონიტორინგი
|
|
|
ურთიერთთანამშრომლობის პროცესი
|
საბოლოო შეფასება
|
|
|
არსებული პრობლემები
|
შეფასება და თვითშეფასება: მოვახდინე ჩემი და კლასის მიერ დაგეგმილი მიზნების
მიღწევა, პროექტის განხორციელებას შედეგი მოჰყვა: მოსწავლეებმა მოიძიეს ინფორმაცია
პეტრას ციხეზე, ფლიფჩარტების დახმარებით გააკეთეს პრეზენტაცია ,მოძიებული მასალით გააკეთეს
სლაიდ შოუები, დაადგინეს ძეგლის დაზიანების მიზეზები, გააკეთეს ლაშქრობა პეტრას ციხეზე
დასუფთავების მიზნით, მოსწავლეებს გაუჩნდათ ინტერესი კულტურულ მემკვიდრეობაზე.
პროექტის მდგრადობა მდგომარეობს იმაში, რომ პეტრას ციხის ნახვის შემდეგ
გაუჩნდათ სურვილი მოსწავლეებს აჭარაში არსებული კულტურული მემკვიდრეობის ნახვის.
პროექტის
შეფასება:
N
|
შეფასების კრიტერიუმები
|
3
|
2
|
1
|
1
|
შედგა თუ არა თანამშრომლობა ჯგუფებში
|
|
|
|
2
|
იყვნენ თუ არა მოსწავლენი მოტივირებულნი
|
|
|
|
3
|
შეასრულეს თუ არა დაკისრებული დავალებები
|
|
|
|
4
|
ჰქონდათ თუ არა მათ შეხვედრებს პროექტის განხორციელებისას
სისტემატური და საქმიანი ხასიათი
|
|
|
|
5
|
იყვნენ თუ არა ჯგუფში პასიური მონაწილენი
|
|
|
|
6
|
იმოქმედა თუ არა პროექტის განხორციელების პროცესმა
მოსწავლეების აკადემიურ მოსწრებაზე
|
|
|
|
7
|
ახერხებდნენ თუ არა ჯგუფის წევრები დროის ლიმიტის
დაცვას
|
|
|
|
8
|
გავედით თუ არა პროექტის შედეგზე
|
|
|
|
Комментарии
Отправить комментарий